Hoofdmenu:
Service activiteiten > Diensten
Aangepaste uitvoeringen.
Productie modellen.
Het komt regelmatig voor dat modellen niet volgens de werkelijkheid zijn geproduceerd. Dan heb ik het niet over 0,1 van millimeters in de maatvoering, maar meer over de details. Zoals over roosters, afdekplaten, deurkrukken op verkeerde plek, ventilatoren, handremwielen, kettingen die remschoenen op de wielen trekken middels de handremwielen, sneeuwploegen voorop de lokomotief, logo's met een gat waar een koplamp hoort te zitten dat ontbreekt, luchtslangen, speedometers op één van de assen, eigenlijk te veel om op te noemen.
Details.
Velen kijken niet naar die details, maar vinden het model juist leuk. Aderen kijken juist wel naar die details en snuffelen vele boeken na om de juiste uitvoering te maken dat voorkwam in bepaalde jaartallen. Voor hen zijn er meestal upgrade kits te koop. Zoals losse ventilatoren, vonkenvangers, luchtslangen, handrails die losstaan van de kap, luchthoorns en ook hier weer te veel om op te noemen.
Iedere spoorwegmaatschappij heeft zo zijn eigen specificaties voor het trekkend materieel. Ook al kopen diverse spoorwegmaatschappijen één zelfde type lokomotief, toch zitten er verschillen in. Deze verschillen zijn zowel inwendig als uitwendig.
Modellen aanpassen.
In de modelbouwwereld kunnen we dan ook een groot aantal aanpassingen uitvoeren. Betere motoren in de lokomotieven en treinstellen. De verlichting kan aangevuld en/of aangepast worden. De één prefereert gloeilampjes als verlichting, de ander juist LED-verlichting.
Voor al dit soort zaken dient meestal het chassis en/of kap te worden aangepast. Maar ook de bedrading ontkomt niet aan wijzigingen. De werkzaamheden zijn onder andere, boren, frezen, zagen, vijlen, schuren, lijmen, solderen, kabelboom binden, etc.
Juist DCC Decoder Service heeft dit vakmanschap in huis om al deze technische zaken uit te voeren.
Uiteraard is het mogelijk om naar wensen van de klant de werkzaamheden te laten uitvoeren. De klant wordt daarbij met met raad en daad terzijde gestaan door DCC Decoder Service.
Mocht u nog vragen hebben, aarzel dan niet om deze aan ons te stellen.
Verschillen?
Logo zonder lamp, na ombouw met lamp. Beide lampen, van het rechtse model, zijn onafhankelijk van elkaar in te stellen.
Draaistel details.
Rode leiding is speedometer. Daarboven de ketting voor de handrem. Beide remcilinders zijn verbonden middels een luchtleiding. Links onder het chassis is nog de bel zichtbaar.
Model uit 1963 van Chicago and North Western.
Er zijn hier 6 mechanische wijzigingen doorgevoerd. Onder andere glas in de ramen, uitlaatpijp toegevoegd, handrails langezijden ingekort, steps op koppelingbalken toegevoegd, koppelingbalken gewijzigd, gat geboord t.b.v. koplamp verlichting in cabine.
Overzicht van inwendige wijzigingen.
Er zijn 6 electrische aanpassingen uitgevoerd, waaronder metalen motorschild vervangen voor een geisoleerd type, condensator van motorschild verwijderd, gloeilampjes vervangen voor LED's, bedrading gewijzigd, zwaailamp op cabinedak aangebracht, DCC-decoder ESU v3.0 aangebracht. Let op de gebonden bedrading.
Omgebouwde aandrijving in H0.
Lokomotief voorzien van kwaliteitsmotor, aangepaste motorsteun en aangepaste cardankoppeling.